Kuala Lumpuur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Will en Gerard Bruijn - WaarBenJij.nu Kuala Lumpuur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Will en Gerard Bruijn - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpuur

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Will en Gerard

23 November 2023 | Maleisië, Kuala Lumpur

Donderdag 23 november 2023, 15.30 uur Lim’s house Kuala Lumpur

Gistermorgen nog in het Rembrandt Hotel Bangkok, het ontbijt is daar heel uitgebreid, zelfs kaas tot groot genoegen van een aantal medereizigers.

Bij de bus afscheid genomen van degenen die blijven of verder reizen. Ik ga wel mee naar het vliegveld want ik vlieg iets meer dan een uurtje later.

Op het vliegveld afscheid genomen van de groep en toen was ik verder op mezelf aangewezen.

Wat gegeten (Hainese chicken) nog een paar dingetjes gekocht maar de eau de parfum die ik wilde kopen was hier duurder dan bij Douglas, dus maar niet gedaan.

Op het vliegveld was het allemaal ver lopen en lang staan, ik weet niet of dat de oorzaak was dat ik een verschrikkelijke pijnscheut kreeg en niet meer op mijn been kon staan. Het gebeurde met op de stoel gaan zitten in het vliegtuig dus niet echt gevallen. Dat gebeurde wel nadat ik bij aankomst in KL na een paar passen viel, vooraan in de slurf. Daar stonden gelukkig rolstoelen (waarschijnlijk was de mijne bedoeld voor iemand anders) en zo ben ik het vliegveld doorgeloodst. Paspoortcontrole, bagage ophalen en door de douane. Alles ging soepeltjes alleen bij de “priority” paspoortcontrole stond een rijtje maar ze hebben daar speciale camera’s om een foto te maken van mensen in een rolstoel.De aanleiding is niet leuk maar het is wel een hele ervaring om dit zo mee te maken….

Michelle, Edward, Ashley en Allyson hadden in een grote file gestaan vanwege een concert van Coldplay en ze waren nog niet te zien. Mijn begeleider liet me appen op zijn wifi verbinding en toen ik hem verzekerd had dat ze zouden komen parkeerde hij mij bij een coffeeshop.

De slurf was trouwens smetteloos schoon want aan mijn witte broek was niet te zien dat ik ben gevallen.

We zijn in KL meteen gaan eten bij een Punjab restaurant en Ashley heeft daar ergens een verstelbare stok voor me gekocht, daarna nog lekker thuis op het terras gezeten met Edward.

Lekker geslapen maar de Chinese tonic heeft nog niet gewerkt dus vanmiddag met Michelle naar een praktijk met Chinese geneeskunst geweest. Ik heb nu verband met een Chinees smeersel om mijn knie en moet morgen om 11.00 terugkomen. Acupunctuur zou wenselijk zijn maar dan moet ik langer dan 3 dagen hier zijn.

Bij de KLM service voor alle zekerheid maar vast een rolstoel gevraagd en ook maar doen voor Amsterdam want daar zijn het ook behoorlijke afstanden die gelopen moeten worden. De terugreis wordt toch nog een hele uitdaging want ik wil met de trein terug (geplande aankomsttijd 6.50!!)

Heel vervelend allemaal dat het nu gebeurt maar toch ook fijn dat het niet tijdens de pelgrimsreis was.

Michelle heeft ook nog een verrassing bedacht voor zaterdagavond. Vanwege mijn komende verjaardag heeft ze haar broer en zus met partners uitgenodigd voor een etentje met de familie in een restaurant.

Wordt vervolgd……


  • 23 November 2023 - 10:56

    Erwin Pinsel:

    Vervelend die ongeplande fysieke uitdaging! Hoop dat het snel beter gaat. Ik geniet wel van de indrukwekkende reis, middels het lezen van jouw reisverslagen! Heel fijn dat je dit zo wilt delen!


  • 23 November 2023 - 11:50

    Diana Arts-de Haas:

    Oh wat vervelend Will maar wel fijn dat iedereen je wil en kan helpen. Heb je reisverslagen goed kunnen volgen en kletsen thuis wel verder. Goede en rustige reis terug.... en tot snel in Venray..

    Liefs... Diana


  • 23 November 2023 - 11:53

    Lidy Pinsel :

    Nou heel veel sterkte met je knie en verdere ongemakken want de terugreis zal nog n hele uitdaging zijn .[e-1f605][e-1f605]gelukkig ben je niet op je mond gevallen want zo te horen gaat het eten nog super [e-1f602][e-1f605][e-1f602][e-1f957][e-1f357][e-1f958][e-1f357]


  • 23 November 2023 - 19:49

    Roy Pinsel :

    Wat vervelend van de pijn in je knie. Ik heb genoten van je reisverslagen. In gedachten zag ik je lopen op de plaatsen waar mijn vader, oom Dick en andere bloedverwanten tijdens hun krijgsgevangenschap ook hebben gelopen. En als afsluiting een bloemetje bij het graf van oom Dick. [e-1f44d]

    Een goede reis terug.


  • 23 November 2023 - 20:07

    Peter & Gerrie :

    Beterschap met je been, Will.

    We wensen je toch nog een paar fijne dagen in KL toe en een hele goede terugreis (op rolletjes)


  • 26 November 2023 - 09:30

    Betty:

    Wat een pech Will ! Goed dat je e.e.a. geregeld hebt voor de terugreis. Geniet nog van je laatste dagen !! [e-1f618]


  • 27 November 2023 - 08:47

    Miriam:

    Wat vervelend en naar voor je Will, dat je been niet mee wil werken.

    Gelukkig heb je alles voor de terugreis naar Schiphol goed geregeld, duimen dat de treinreis gaat lukken. Geniet je laatste dagen daar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Will en Gerard

Reis naar Java

Actief sinds 17 Feb. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 8864

Voorgaande reizen:

12 November 2023 - 27 November 2023

Pelgrimsreis/ Kuala Lumpur 2023

29 Maart 2009 - 25 April 2009

Terug naar Java

Landen bezocht: